Zapewne wielu z nas jest zdania, że sprawne i szybkie posługiwanie się klawiaturą, przydaje się niezwykle w codziennym funkcjonowaniu. Mowa tu zarówno o życiu prywatnym, jak i w szczególności sferze zawodowej. Często zdarza się bowiem, że w krótkim czasie musimy zanotować istotną informację, wysłać maila, czy sporządzić raport. Wówczas umiejętność znana jako szybkie pisanie wydaje się nieoceniona.

Szybkie pisanie dlaczego tak istotne?

Co za tym idzie, w związku z rozwojem technologii internetowych i coraz bardziej popularnym, zdalnym systemem pracy, powstała szeroka oferta kursów szybkiego pisania dla firm i osób prywatnych. Warto więc pokusić się o dobry kurs u profesjonalisty, a na efekty nie będziemy musieli długo czekać.

Udoskonalanie technik bezwzrokowego pisania ma sens zwłaszcza w przypadku profesji ściśle związanych z komputerem, gdzie oprócz jakości, w głównej mierze liczy się wydajność pracy. Jednym z nich jest zawód copywritera.

Szybkie pisanie na klawiaturze – czy to konieczność w pracy copywritera ?

Specyfika zawodu copywritera polega na tworzeniu różnego rodzaju contentu na strony internetowe, kreowaniu sloganów oraz prowadzeniu kampanii reklamowych dla firm. To wszystko wymaga wiedzy merytorycznej, indywidualnych zdolności pisarskich, ale przede wszystkim biegłości w operowaniu klawiaturą, gdyż nadrzędną rolę odgrywa tu możliwie jak najlepszy efekt, uzyskany w jak najkrótszym czasie.

Obecnie do głównych zadań copywriterów  należy pisanie tekstów pod SEO, charakteryzujących się wysoką jakością, przy czym poprawnych merytorycznie. Generując podobne treści, nie sposób obejść się bez zapisywania na bieżąco wartościowych pomysłów i słów. W przeciwnym wypadku część z nich po prostu bezpowrotnie uleci. Nauka szybkiego pisania przynosi więc wiele korzyści, które copywriter może wielorako wykorzystać.

Główne zalety sprawnego operowania klawiaturą

Wymieniając główne zalety sztuki szybkiego pisania, na pierwszym miejscu trzeba podkreślić rolę czasu. Automatyczne pisanie pozwoli nam go skutecznie zaoszczędzić, a pozostałą rezerwę warto poświęcić na ostateczny szlif i ewentualne poprawki. Powstaje przez to okazja do przyjmowania większej ilości zleceń i finalnie większe zarobki. Oprócz tego, biegły pisarz niemal natychmiast jest w stanie utrwalać własne spontaniczne koncepcje  i idee, nie martwiąc się, że ‘zgubi wenę’.

Osoby sprawnie władające klawiaturą mogą zatem odnieść większy sukces w dziedzinie profesjonalnego copywritingu. Umiejętność ta, choć znacząca, nie jest jednak konieczna.

Szybkie pisanie na klawiaturze a pozycjonowanie SEO

Pożądaną metodą jest tzw. pisanie bezwzrokowe, czyli takie, które nie wymaga ciągłego patrzenia na klawiaturę. Technika ta umożliwia ekspresową eliminację błędów tam, gdzie interpunkcja i poprawność słów kluczowych jest na wagę złota. Pisząc treści na strony WWW lub teksty zapleczowe, łatwiej wówczas skupić się na śledzeniu ekranu monitora, ograniczając późniejsze potencjalne korekty.

Szybkie pisanie tym samym ma wiele zalet, lecz mimo to nie wpływa decydująco na efektywność pracy copywritera. Złotym środkiem jest bilans między szybkością pisania a rzetelnym ujęciem zleconego tematu.

Podsumowanie

       Szybkie pisanie w zawodzie copywritera to zaledwie połowa sukcesu. Równie istotne są pozostałe elementy, wpływające na końcowy wynik pracy. Sprawność w pisaniu to bez wątpienia wartość dodana w całym wachlarzu kompetencji profesjonalnego copywritera, ale zdecydowanie nie przymus. Jeżeli ktoś chce dodatkowo śmigać na klawiaturze, nic nie stoi na przeszkodzie, by się tego stopniowo nauczyć. Wystarczy odrobina chęci i samodyscypliny a jak wiadomo, praktyka czyni mistrza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *