Media społecznościowe odgrywają w naszym życiu ważną rolę. Coraz więcej osób korzysta z różnych portali, takich jak Facebook i Instagram. Nic więc dziwnego, że sprzedający upatrzyli sobie w nich idealne miejsce do promowania swojego biznesu, w końcu to tam znajduje się najwięcej potencjalnych klientów. Trzeba ich jednak odpowiednio zaangażować – tutaj z pomocą przychodzi copywriting na Facebooku.

Social media copywriter – charakterystyka zawodu

W copywritingu, jak w wielu innych zawodach, można wyodrębnić różne specjalizacje. Jedną z nich jest social media copywriter, czyli osoba zajmująca się marketingiem poprzez media społecznościowe.

W obecnych czasach to ważna i odpowiedzialna praca bowiem marketing w social mediach jest już na tyle popularny, że i tam pojawia się duża konkurencja.

Copywriting na Facebooku wygląda nieco inaczej niż tworzenie treści na strony internetowe, czy blogi. W jaki sposób social media copywriter powinien formułować treści, by pozyskać przyszłego klienta?

Copywriting na Facebooku czyli pisanie dla ludzi

W odróżnieniu od tworzenia treści sprzedażowych na strony internetowe copywriting na Facebooku dociera bezpośrednio do ludzi. Całe wyzwanie polega jednak na tym, by potencjalny klient nie tylko zauważył daną stronę, ale chciał pozostać na niej dłużej, obserwował ją i kupował produkty, które się na niej znajdują.

Zadaniem social media copywritera jest konstruowanie treści tak, aby zaangażować klienta. Nie wystarczy tutaj wyłącznie pisanie tekstów sprzedażowych – trzeba dobrać odpowiednie zdjęcie oraz pisać tak, by wyróżnić się na tle konkurencji.

Jak zatem pisać treści sprzedażowe na Facebooku?

  • Zwięźle, ale atrakcyjnie – tworzenie zbyt długich wpisów może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Czas odbiorcy jest niezwykle ważny, dlatego trzeba go w niewielu zdaniach zachęcić do skorzystania z oferty.
  • Prosto i bezpośrednio – reklama ma trafić do jak największej liczby odbiorców, dlatego musi być napisana prostym i zrozumiałym dla wszystkich językiem. Należy ją również kierować bezpośrednio do czytelnika.
  • Ponadprzeciętnie – trzeba wyróżnić się na tle rosnącej konkurencji, więc treści zamieszczane na stronie powinny zwracać na siebie uwagę. Klient musi zapamiętać daną firmę, by chcieć skorzystać z oferowanych przez nią usług.

Podsumowanie

Marketing w mediach społecznościowych jest naprawdę przydatnym narzędziem w zwiększaniu sprzedaży. Możliwość bezpośredniego dotarcia do klienta to niezwykła szansa na wyróżnienie się pośród konkurencji. Jednak trzeba to zrobić we właściwy sposób, dlatego osoba odpowiedzialna za copywriting na Facebooku powinna tworzyć treści:

  • niedługie, ale jednocześnie sensowne;
  • skierowane przystępnie do klienta i pisane prostym językiem;
  • oryginalne, wyróżniające firmę na rynku.

Te zasady z pewnością pomogą w pozyskiwaniu nowych klientów, dlatego warto się ich trzymać, tworząc wszelkiego rodzaju treści na Facebooka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *