Aby odnieść sukces w sieci trzeba znać reguły gry online, czyli tajemnicze zasady działania wyszukiwarki. Miarą wygranej są bezsprzecznie wysokie zasięgi oraz duży ruch na stronie. Może nam się wydawać, że wiemy jak działa Internet i samodzielnie dbać o swój content, jednak zwykle za mierzalnymi sukcesami rzetelnych marek stoi nie kto inny, jak zdolny SEO copywriter.

Czym jest SEO copywriting?

Zacznijmy od tego czym w ogóle jest copywriting, a jest to tworzenie różnych treści sprzedażowych i wizerunkowych na zamówienie. Zajmuje się tym copywriter, czyli specjalista od słowa pisanego, który pomoże każdemu biznesowi i każdej działalności dobrze wypaść przed publicznością lub klientami. Copywriter pisze zatem teksty marketingowe, a copywriter SEO? On również tworzy treści: sprzedażowe, wizerunkowe, informacyjne, ale jest jedna różnica – SEO.

Search Engine Optimalization to z angielskiego proces optymalizacji zawartości, czyli dostosowywanie treści do wymogów wyszukiwarki. Tak więc SEO copywriting polega na tworzeniu odpowiednich treści na strony www. Takie teksty różnią się nieco od standardowych, ponieważ muszą mieć odpowiednią techniczną budowę.

Bez znajomości zasad SEO żaden copywriter nie napisze tekstów generujących ruch na stronie, a o to między innymi chodzi – o duże zasięgi. Dzięki SEO copywritingowi można mieć pewność, że content trafi do szerokiego grona potencjalnych klientów i dużo osób zetknie się z przygotowanymi materiałami na temat firmy lub produktu.

Wyszukiwarka a SEO copywriting

Internet to wirtualne miejsce zbudowane na treści – tej jest z kolei dużo i jest bardzo różnorodna. Wciąż pojawia się nowy content. Niektóre teksty są lepsze, inne gorsze. Użytkownicy wciąż coś zmieniają i uaktualniają, dostosowują treść do bieżących trendów, aby być wśród najlepszych – czyli na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki.

Google jest bardzo popularnym narzędziem. Biorąc pod uwagę ilość wpisywanych codziennie fraz i zapytań, jest to zdecydowanie ulubiona wyszukiwarka Polaków. Korporacja narzuciła jednak pewien system norm i zasad kategoryzujących treści (algorytmy), a rolę policjantów sprawdzających, czy przestrzegamy wirtualnego prawa pełnią tzw. roboty Google. System jest bezlitosny i poddaje analizie każdą napotkaną zawartość, dlatego tak ważne jest, aby każdy SEO copywriter znał panujące w sieci zasady oraz je przestrzegał.

Podstawowe zasady SEO copywritingu

Piszemy głównie dla ludzi, ale należy to robić zgodnie z wytycznymi. Dzięki temu treść jest przede wszystkim wartościowa, a wyszukiwarka nam sprzyja i generowany jest naturalny ruch na stronie.

Co jest więc ważne przy tworzeniu treści pozycjonujących?

Dobry SEO copywriter wie, że:

  • tekstów nie wolno kopiować,
  • treść musi być poprawna językowo i przystępna w odbiorze,
  • tytuł musi być zachęcający, powinien przyciągnąć uwagę,
  • każda treść, każde słowo ma swój cel i znaczenie,
  • linkowanie w naturalny sposób generuje ruch na stronie,
  • tekst musi być napisany w oparciu o wybrane frazy kluczowe, a te wyznacza się z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi.

Dobry SEO copywriter musi mieć zatem lekkie pióro, umiejętnie robić research, znać się na algorytmach wyszukiwarki i wpasować się z treścią w potrzeby odbiorców. Przydatna jest wiedza zarówno z zakresu marketingu internetowego, jak i otwarty umysł. Należy przede wszystkim jednak z pokorą podchodzić do przestrzegania zasad SEO, aby inwestycja w treści szybko się zwróciła.

Korzyści płynące z profesjonalnego SEO copywritingu

Dzięki współpracy z doświadczonym copywriterem, który tworzy treści zgodnie z praktyką SEO, masz szansę na zwiększenie rozpoznawalności i zbudowanie profesjonalnego wizerunku swojej marki. Treści stworzone w oparciu o frazy kluczowe są najlepszym rozwiązaniem, dzięki któremu zwiększy się widoczność Twojej strony. W naturalny sposób zostanie też zwiększony ruch.

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarki jest w zasięgu ręki, jeśli tylko cała zawartość zostanie zoptymalizowana, od nagłówków przez artykuły blogowe, po opisy produktów w sklepie internetowym.

SEO copywriting – podsumowanie

Copywriting SEO jest jak kelner podający coś smakowitego wprost do stolika w restauracji. Szef kuchni się stara, dania są smaczne, pachnące i pięknie przygotowane, ale bez pośrednictwa nic nie zostanie nam podane do stolika. W tym przypadku chodzi o informację oraz wizerunek firmy.

To właśnie copywriter podaje na tacy potencjalnym klientom treść, czyli informację na temat Twojego produktu. Dzięki profesjonalnej współpracy z copywriterem SEO wyszukiwarka staje się pomocnym narzędziem napędzającym biznes i długotrwale generującym wielowymiarowy zysk. Warto zadbać, aby umieszczane na stronie treści były zoptymalizowane i dzięki temu widoczne dla potencjalnych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *