Publikacja materiałów na własnej witrynie to ważny element pozycjonowania strony internetowej. A co, jeśli branża, cechuje się wysoką konkurencyjnością, a sama publikacja na własnej platformie nie wystarcza, aby wybić się spośród prężnie działającej konkurencji? Na pomoc przychodzi publikacja na portalach zewnętrznych. Jak to zrobić? Dowiesz się z poniższego artykułu.

Czym jest pozycjonowanie off-site?

Pozycjonowanie off-site to, nic innego, jak publikacja artykułów na zewnętrznych portalach linkujących do Twojej witryny. Im więcej dróg prowadzi do Twojej strony, tym jest lepiej widoczna podczas wyszukiwania. Publikowanie na innych portalach może odbywać się na zasadzie współpracy, czyli darmowej wymiany barterowej, lub artykułów sponsorowanych, które są płatne.

Publikacja na portalach zewnętrznych – jak to robić?

Tak jak wspomniałem wcześniej, istnieją dwie drogi: wymiana oraz płatna usługa. Pierwsza z nich jest bezpłatna i polega na wymianie między twórcami – ja opublikuję artykuł u Ciebie, Ty u mnie. Niestety, ta metoda wymaga od Ciebie sporo pracy. Wyszukanie portali czy blogów o pokrewnej tematyce, niebędących konkurencją. Następnie skontaktowanie się z właścicielem i podjęcie współpracy, która może być bardzo owocna. W tej taktyce przydają się znajomości. Należy pamiętać, aby mierzyć siły na zamiary. Znaczy to, że jeśli masz kiepsko zbudowaną stronę ze słabej jakości tekstami, nikt poważny nie będzie chciał podjąć z Tobą współpracy. Ma to być wymiana dająca zysk obu stronom umowy.

Druga metoda to wykupienie artykułów sponsorowanych na popularnych blogach i portalach. Jest sporo agencji, które agregują twórców skorych do podjęcia z Tobą współpracy – oczywiście za odpowiednią opłatą. Portalami, za których pośrednictwem możesz nawiązać tego typu współpracę z blogerami, właścicielami portali czy influencerami są np.: Whitepress, czy Linkhouse.

Budując bazę linkowania zewnętrznego zwiększasz wizerunek firmy w wyszukiwarce. A tym samym jej pozycję, co prowadzi do zwiększonego ruchu i zysku dla Twojej firmy.

Na co zwrócić uwagę, publikując artykuły na zewnątrz?

Im mocniejsza pod względem pozycji jest platforma, na której publikujesz, tym większą moc i lepsze efekty przyniosą odnośniki, które tam umieścisz. Musisz pamiętać, że wiąże się z tym pewne ryzyko i należy to robić rozsądnie.

Linkowanie w artykule może odnosić się do nazwy firmy, adresu URL czy słów kluczowych, które pośrednio i bezpośrednio odnoszą się do Twojego biznesu. Nieumiejętne linkowanie i nadmierne stosowanie linków bezpośrednich może wiązać się z zablokowanie strony przez Google.

Publikacja na portalach zewnętrznych – podsumowanie

Linkowanie zewnętrzne to świetna metoda, aby wzmocnić pozycję strony. Ruch organiczny pozyskany w ten sposób jest darmowy i długotrwały, ale wymaga pracy i inwestycji na początku działań marketingowych. Zastanawiasz się, dlaczego niektóre sklepy czy firmy są na pierwszej stronie wyszukiwania, mimo tego, że posiadają mniejsze zasoby contentu niż Twoja witryna? Jedną z przyczyn może być stosowane przez konkurencję linkowanie zewnętrzne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *