Chciałbyś założyć biznes, ale na samą myśl o siedzeniu 8 godzin w biurze dostajesz gęsiej skórki? Cenisz sobie niezależność i elastyczność? Szukasz pracy, którą będziesz mógł wykonywać z dowolnego miejsca na świecie, ale wciąż brakuje Ci pomysłu na biznes? Dobrze trafiłeś! Poniżej zestawiamy pomysł na biznes, który możesz wykonywać bez wychodzenia z domu. Co więcej, ich popularność stale rośnie, więc nie musisz obawiać się, że za chwilę znów będziesz musiał szukać czegoś nowego. To co? Zaczynamy!

Pomysł na biznes – podstawowe informacje

Aby założyć firmę, potrzebny jest pomysł i kapitał. Kiedy już wiesz, czym chcesz się zająć, musisz przygotować biznesplan i oszacować, ile pieniędzy potrzebujesz na początek. W przypadku działalności zdanej nie potrzebujesz dużego wkładu własnego – wystarczy odpowiedni sprzęt i dostęp do szybkiego internetu. Jeśli decydujesz się na pracę w zaciszu swojego domu, odchodzi też opłata za wynajem biura. Wciąż musisz jednak pamiętać o innych kosztach – obowiązkowe składki ZUS, podatki, ubezpieczenie. Przyda się dobra księgowa, która będzie czuwała nad finansami całej firmy. Pozostałe sprawy formalno-prawne są bardzo rozbudowanym zagadnieniem i wymagają szczegółowego omówienia. Dziś jednak skupimy się na pomysłach na biznes w internecie.

Pomysły na biznes – najpopularniejsze propozycje

Poniżej omawiamy kilka najpopularniejszych propozycji na biznes w internecie!

Copywriter

Copywriting to pisanie różnego rodzaju marketingowych tekstów na zamówienie. Jest idealnym rozwiązaniem dla posiadających lekkie pióro literatów, którzy doskonale znają zasady gramatyki i ortografii. Biorąc pod uwagę fakt, że coraz więcej firm zgłasza zapotrzebowanie na profesjonalne artykuły zgodne z zasadami SEO, można zaryzykować stwierdzenie, że zleceń będzie coraz więcej i z pewnością jest to zawód przyszłości.

Zarobki copywritera uzależnione są od indywidualnych stawek oraz ilości zleceń. Na początku kariery warto zastosować trochę niższe stawki, ale wraz ze wzrostem doświadczenia cennik za usługi może być wyższy. Najlepsi copywriterzy są w stanie zarobić nawet około 5000 zł netto. W większości przypadków wynagrodzenie oscyluje w granicach 1000 – 3000 zł (w zależności od ilości pracy).

Specjalista ds. SEO

Usługi SEO to wszelkie działania, mające na celu wypozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Każdy posiadacz własnej witryny internetowej marzy o tym, aby znaleźć się w TOP 10 wyników wyszukiwania, dlatego pracy dla specjalistów SEO na pewno nie zabraknie.

W tym biznesie przyda się wiedza teoretyczna oraz chęć jej ciągłej aktualizacji. Algorytmy indeksujące ulegają ciągłym zmianom, z którymi trzeba być na bieżąco. Tylko wtedy można osiągnąć najlepsze rezultaty, zbudować pokaźne portfolio i zdobyć cenne doświadczenie, i to dosłownie! Juniorzy SEO zarabiają około 3000 zł netto, a najbardziej doświadczeni specjaliści nawet cztery razy więcej.

Grafik

Idealny pomysł na biznes dla osób uzdolnionych artystycznie. Jeśli czujesz w sobie artystyczną duszę, możesz wykorzystać swój talent i zacząć świadczyć usługi graficzne. Możliwości jest naprawdę wiele – projektowanie grafik, infografik, logotypów, a nawet stron www. Zapotrzebowanie jest ogromne, ponieważ obejmuje nie tylko rynek internetowy, ale także ten tradycyjny. Przedsiębiorstwa wciąż zgłaszają zapotrzebowanie na katalogi, broszury, ulotki czy wizytówki. Bez obaw, popyt na usługi graficzne na pewno nie zgaśnie.

Warto zainwestować w specjalistyczne kursy z obsługi programów graficznych (np. Photoshop). Nie tylko zdobędziesz nową wiedzę i umiejętności, ale także rozszerzysz wachlarz świadczonych usług. Zarobki, jak w wymienionych powyżej zawodach, uzależnione są od doświadczenia i ilości zleceń – im więcej, tym na lepsze wynagrodzenie możesz liczyć. Miesięczne wynagrodzenie może wynosić od 1500 do nawet 8000 zł netto.

Pomysł na biznes – podsumowanie

Jak widać, pomysłów na biznes w internecie jest sporo. Niezależnie od tego, który z nich wybierzesz, musisz pamiętać, że prowadzenie każdej działalności gospodarczej wiąże się z pewnym ryzykiem. Na rynku jest już spora konkurencja, z którą będziesz musiał walczyć o klientów. Będziesz musiał też zadbać o odpowiedni marketing i wyróżnienie się w branży. Poszukaj niszy, staraj się szybko odpowiadać na zapotrzebowanie rynku, bądź wytrwały. Początki zawsze są trudne, ale kto nie ryzykuje – nie cieszy się z wygranej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *