Masz produkt, który chcesz sprzedać. Kiedy w końcu umieściłeś go na stronie internetowej, musisz pomyśleć o skutecznym marketingu. Produkt sam nie znajdzie klientów. Ale mogą ich „znaleźć” odpowiednio napisane teksty sprzedażowe.

Czym są teksty sprzedażowe?

Tekst sprzedażowy to opis produktu, usługi. Nie są to tylko opisy produktów na platformie sprzedażowej – to także posty na social mediach, ulotki, oferty mailowe itp. Głównym celem tego typu tekstów jest sprzedaż produktu. Jednak tekst sprzedażowy nie tylko opisuje dany produkt, lecz także przedstawia i kreuje wizerunek firmy, korzyści z konkretnego zakupu, a także buduje więź między kupującym a sprzedawcą.

Jak pisać teksty sprzedażowe – wskazówki

Pamiętaj, że teksty sprzedażowe pracują na Twój sukces 24 godziny, bez przerwy. Aby przebić konkurencje, musisz zachęcić przyszłych klientów do zakupu Twojego produktu. A więc… jak pisać, aby chcieli kupować?

Chwytliwy nagłówek

Wszystko zaczyna się od nagłówków. To pierwszy element, na który spojrzy potencjalny klient. Powinny być one tytułem wstępu do tekstu, a także sposobem na przykucie uwagi. Nagłówek H1 nie jest tylko tytułem – można się pokusić o stwierdzenie, że jest to najważniejszy fragment tekstu sprzedażowego. Dobry nagłówek sprawi, że klienci pozostaną na Twojej witrynie na dłużej. Na co więc trzeba zwracać uwagę, pisząc nagłówek H1?

Tytuł musi być przede wszystkim szczery. Nie sugeruj w nim treści, której nie ma w dalszej części tekstu. Z drugiej strony jednak – nie ukrywaj faktów. Podaj w nagłówku pełną informację o produkcie; wskaż na jego konkretne korzyści. I wreszcie – dobry nagłówek powinien być prosty i nieprzesadzony.

Prostota i przejrzystość

Jeśli tytuł tekstu nie może być skomplikowany – to sam tekst również. Bardzo dobrze w tekstach sprzedażowych sprawdzają się krótkie zdania. Są one łatwiejsze do odczytania i dobitniej przekazują informacje. Pisz tak, jakbyś rozmawiał ze znaną Ci osobą.

Historia – storytelling

Teksty sprzedażowe mogą także opowiadać jakąś historię. Nie powinny skupiać się tylko i wyłącznie na perswazji, ale także na pobudzeniu wyobraźni i emocji u potencjalnych klientów. Opowieści są dużo bardziej ciekawsze i angażujące od suchych faktów. Możesz stworzyć historię, dzięki której klient wyobrazi sobie siebie samego korzystającego z Twojego produktu. Możesz też przedstawić swoją własną historię. Pokaż, w jaki sposób doszedłeś do miejsca, w którym jesteś obecnie i jak pomógł Ci w tym Twój produkt.

Przeczytaj także: Jak pisać skuteczne teksty reklamowe? 

Opinie klientów

Jeśli masz taką możliwość, powołaj się na opinię osób, które już kiedyś kupiły Twój produkt. Dzięki temu następni klienci będą wiedzieć, że nie kupują „w ciemno”. Rozwieje to ich wątpliwości i sprawi, że będą mogli zaufać Twoim produktom, a tym samym – także Tobie.

Podsumowanie

Nie ma jednego sprawdzonego sposobu na tekst sprzedażowy. Dużo zależy od tego, do kogo kierujesz swoje produkty i usługi oraz jakie efekty chcesz osiągnąć. Najlepszą radą, jaką można udzielić, jest stworzenie dobrego planu. Nie działaj zbyt pośpiesznie – daj sobie czas na zbadanie rynku i konkurencji. Nie bój się popełniać błędów i ucz się na nich.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *