Copywriter jako zawód powstał całkiem niedawno i ciągle ewoluuje.

Jest nieodzownie połączony z reklamą i odpowiada za jej stronę tekstową.

Wszelkie treści przygotowane przez copywritera mają za główne zadanie zwiększyć sprzedaż.  Copywritera możemy  spotkać w telewizji, gdzie zajmuje się pisaniem tekstów do spotów reklamowych, czy w radiu, w którym tworzy teksty odczytywane później na antenie. Jednak prawdziwe pole do popisu posiada w internecie, gdzie przygotowuje najróżniejsze artykuły i teksty.

Czym się zajmuje copywriter?

Początkowo jego zadania polegały na wymyślaniu sloganów i haseł reklamowych, ale copywriting zaczął mocno się rozwijać i dzisiaj możemy wyróżnić już kilka jego specjalizacji.

Jedną z nich jest np. przygotowanie tekstów SEO, które mają wynieść strony internetowe na wyższą pozycję w wyszukiwarce, nie zapominając przy tym, aby zawarty w nich tekst był nadal wartościowy i ciekawy dla czytelnika.

Inną dziedziną, którą zajmuje się copywriter jest content marketing. To dzięki niemu można dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców. Wymaga niezbędnej i często fachowej wiedzy na dany temat.

Oprócz tego copywriter zajmie się także napisaniem tekstów na stronę internetową, prowadzeniem firmowego bloga czy fan page’a na Facebooku.  Można mu zlecić także przygotowanie e-booków, instrukcji  lub artykułów sponsorowanych. W sklepie internetowym copywriter zajmie się opisami produktów, które jak wiadomo – najlepiej, kiedy wyróżniają się na tle konkurencji.

Jakie cechy i umiejętności powinien posiadać dobry copywriter?

Z całą pewnością dla osoby z tzw. lekkim piórem praca copywritera będzie łatwiejsza niż dla kogoś, kto pisać nie lubi.  Niewątpliwie talent literacki jest istotnym elementem. Jednak wiedza z zakresu reklamy i marketingu czy psychologii zachowań klientów bardzo pomaga w tej profesji.

Oprócz tego liczą się: kreatywność, otwarty umysł i motywacja oraz regularność w pisaniu – to ona pozwala doskonalić swój warsztat. Dobry copywriter powinien też znać swojego odbiorcę i umieć mówić jego językiem. Dostosowanie tekstu do osoby, która będzie go czytała to połowa sukcesu.

Podsumowanie

Zawód copywritera jest niezwykły, ale i również niezwykle wymagający. Na pierwszy rzut oka  wydawać by się mogło, że pisanie, to przecież „bułka z masłem” i może to robić każdy.

Jednak nienormowany czas pracy, umiejętność pracy samemu, jak i w zespole oraz konieczność ciągłego doszkalania się, na które copywriter poświęca swój czas wolny. Pokazują, że nie jest to praca dla każdego. Jednak jeśli dodamy do tego systematyczność, podnoszenie swoich kompetencji oraz umiejętność dostrzegania rzeczy, na które inni nie zwracają uwagi. Mamy przepis na copywritera doskonałego, którego teksty będą zachęcały do kupowania, przekonywały do działania i skutecznie przekazywały informacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *