Obecnie, szukając pracy, możemy spotkać się z najróżniejszymi jej rodzajami. Po nazwach niektórych od razu możemy się zorientować, czego się będzie od nas oczekiwać, niektóre zaś będą stanowić dla nas zagadkę. Dziwne i obco brzmiące nazewnictwo to już przecież nie rzadkość, a jednak wciąż zastanawiamy się, co mogą oznaczać niektóre wyrazy. Content writer, content marketer, content manager, content moderator – to tylko jedne z wielu przykładów, które budzą w nas konsternację. Chcąc temu zaradzić, powinniśmy się dokładnie przyjrzeć, co kryje się za każdym z nich. Zacznijmy więc zatem od tego, kim jest content specialist.

Problemy związane z dopiero rozwijającymi się zawodami

Internet to obecnie największe miejsce do komunikacji międzyludzkiej. Za jego pomocą możemy ze sobą rozmawiać, dzielić się poradami, sprzedawać rzeczy czy budować wizerunek swój lub firmy. Nic więc dziwnego, że na przestrzeni ostatnich lat, dzięki niemu, pojawiło się bardzo dużo nowych zawodów i specjalizacji – co, oczywiście, może być odbierane pozytywnie (w końcu mamy okazje zarabiać na życie w całkiem nowy sposób). Niestety, wraz z tym pojawiają się również pewne problemy. Należy do nich m.in. niemożliwość utworzenia konkretnej definicji danego zawodu, przez co trudne staje się również jednoznaczne określenie, na czym miałby on polegać.

Czego oczekują zleceniodawcy od specjalisty ds. contentu?

Właściwie wszystkiego – zakres obowiązków jest dość obszerny.

Oto przykładowa lista tego, czego mogą oczekiwać pracodawcy od specjalisty ds. contentu:

  • kompleksowego zarządzania tworzeniem zawartości skupionej na markowym produkcie,
  • tworzenia wysokiej jakości artykułów i wpisów (także ich korekty i publikowania),
  • opracowywania materiałów przedstawiających produkt,
  • okazjonalnego wsparcia dla działu marketingu,
  • regularnego publikowana materiałów na profilach firmy w mediach społecznościowych,
  • kontaktu ze społecznością zgromadzoną wokół tychże profili,
  • współpracy z blogerami czy infulencerami (również zagranicznymi),
  • obserwowania poczynań konkurencji i planowania odpowiednich kontr-reakcji,
  • współpracy z dystrybutorami,
  • poszukiwania nowych tematów na rozwój treści.

Kim więc jest content specialist?

Obecnie osobą, która musi być gotowa do wykonywania różnego rodzaju obowiązków. Ważne jest także, by chętni na to stanowisko uważnie czytali ogłoszenia i zapoznawali się z wymaganiami narzuconymi przez konkretnego pracodawcę. Przyczyną jest to, że mogą się one znacznie od siebie różnić.

Choć plusem takiego stanu rzeczy może być możliwość zdobycia cennego doświadczenia, to jednak miejmy nadzieję, iż w niedalekiej przyszłości uda się ułożyć konkretny zbiór obowiązków dla content specialist.

Content specialist – podsumowanie

Ze względu na wciąż rozwijającą się i kształtującą specjalizację, nie można konkretnie określić zakresu obowiązków, jakie powinien otrzymać content specialist. Sytuacja ta za parę lat zapewne ulegnie zmianie. Jednak do tej pory osoba szukająca pracy na tym stanowisku powinna być otwarta na wszelkie zadania, jakie przydzieli jej pracodawca.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *