Wartość merytoryczna zamieszczanych w internecie treści jest niezwykle ważna – pozwala zaciekawić klienta oraz przekonać go do zakupu. Ale co zrobić, aby klient w ogóle trafił na naszą stronę i przeczytał to, co chcemy mu przekazać? Musimy podjąć odpowiednie kroki i wypozycjonować naszą stronę. W jaki sposób to zrobić? Musimy pamiętać, aby nasz content był zgodny z zasadami SEO. W poniższym artykule poznasz najważniejsze zasady contentu SEO oraz dowiesz się, o czym musisz pamiętać, aby twoja strona zajmowała wysokie pozycje w wyszukiwarce. To co? Zaczynamy!

Content SEO – definicja

Content SEO jest to treść, która jest dostosowana do wymagań wyszukiwarek, po to, aby poprawić widoczność strony w sieci. Wysoka pozycja gwarantuje wysoką konwersję, większą liczbę potencjalnych klientów i zyski, a także kreują pozytywny wizerunek firmy w oczach odbiorców.

Jak widać, korzyści są wymierne, warto więc poświęcić czas i przygotować wartościową, pod każdym względem, treść. Poniżej, krótki poradnik, jak to zrobić.

Content SEO – najważniejsze zasady

Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych zasad contentu SEO.

Unikalność

Dobry content musi być unikalny i niepowtarzalny. Z punktu widzenia content SEO niedopuszczalne jest kopiowanie treści z innych stron, ponieważ Google może nałożyć karę i zdegradować pozycję w wynikach wyszukiwania. Oczywiście, można się posiłkować informacjami zamieszczonymi w innych serwisach, ale cały tekst musi zostać napisany od podstaw.

Użyteczność

Teksty muszą oparte na wiarygodnych źródłach, a informacje w nich zawarte powinny być wartościowe i interesujące dla czytelnika. Dobra treść powinna być obiektywna. Powoływania się na budzące wątpliwości źródła, nacechowanie emocjami, skrajmy subiektywizm to zdecydowanie niepożądane cechy contentu SEO.

Przejrzystość

Każda treść, oprócz odpowiednich wartości merytorycznych, powinna posiadać odpowiednią strukturę: wstęp, logiczny podział tekstu na mniejsze akapity, nagłówki, podsumowanie. Dzięki temu czytelnik szybciej i łatwiej znajdzie interesujące go informacje, a tekst spełni wymagania contentu SEO.

Optymalizacja

Kiedy mamy już gotowy tekst możemy przystąpić do optymalizacji pozostałych elementów, ważnych z punktu widzenia content SEO:

  • Meta-teksty – czyli treści, które w pierwszej kolejności wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, które mają zachęcić do odwiedzenia danej strony;
  • Frazy kluczowe – słowa, na które pozycjonujemy dany tekst. Powinny znajdować się w tytule, nagłówkach oraz w tekście;
  • Zdjęcia i grafiki – dodawanie grafiki uatrakcyjnia content, ale nie możemy zapomnieć o sformułowaniu tekstu alternatywnego (który wyświetli się w przypadku błędnego załadowania grafiki, ponadto wspomaga pozycjonowanie);
  • Linki wewnętrzne – dodawanie odnośników do innych podstron w obrębie tego samego serwisu pozwala czytelnikowi dotrzeć do większej ilości treści.

Środowisko

Sam tekst i optymalizacja nie zadziała, jeśli środowisko, w jakim je umieścimy, nie spełnia kryteriów SEO. Zwróćmy uwagę na: wiek domeny, czas ładowania strony, certyfikat SSL, ilość linków przychodzących, autorytet tematyczny. Wszystko to, chociaż nie dotyczy contentu, ma niebagatelny wpływ na efekt.

Content SEO – podsumowanie

Content SEO to treść przygotowana z myślą o wyszukiwarkach, która ma pozycjonować stronę i pozyskiwać nowych klientów. Dobrze przygotowane teksty powinny być unikalne i użyteczne oraz  posiadać odpowiednią strukturę. Duże znaczenie ma także optymalizacja pozostałych elementów i środowisko. Dopiero kompleksowe zadbanie o wszystkie te elementy przyniesie oczekiwane rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *